Як ви можете знати, нове видання Warhammer Age of Sigmar було анонсовано на фестивалі AdeptiCon разом з яскравим трейлером, в якому кипуча загроза скавенів проривається в Акші з лихими намірами. Це жахливі часи для Царства Смертних, але зачекайте хвилинку – що ж це таке, власне, за Царства?
Є вісім царств, кожне з яких є гігантською, здебільшого пласкою кристалізацією магії всередині сфери з атмосферою, придатною для дихання. Але наскільки великою є сфера? Що знаходиться між ними? Як потрапити з однієї в іншу?
Досвідчені дослідники Епохи Сіґмара, безсумнівно, знають відповіді на ці питання, але для новачків, фанатів і тих, хто ніколи не розумів цю концепцію, настав час прочитати підручник про Царства Смертних.
Вісім Царств
У великій космології Епохи Сіґмара існує вісім Царств Смертних, кожне з яких є величезною (але не безмежною) нерухомою платформою, яку охоплює величезна сфера. Вони утворилися дуже давно, космічне сміття та зоряний пил змішалися з однією з восьми фундаментальних форм магічної енергії, і внутрішню сутність домінуючої магії кожного царства можна відчути певною мірою в кожній піщинці, кожному листочку та в кожному його мешканці. Ця сила найбільш розріджена в центрі кожного виміру і найбільш сконцентрована по краях. Чим далі мандрівники мандрують, тим більш фантастичні явища вони зустрічають, і тим більш виражений магічний вплив на організм вони відчувають.
Ця енергія дає кожному царству свій аспект і свою назву. Гур (Ghur) – Царство Звірів, жорстока земля хижацтва та еволюції, де смертними і тваринами керує первісна лють і дикі інстинкти бурштинової магії. Навіть самі пам’ятки перемелюють одна одну, коли гори розчавлюють і поглинають нижчі утворення.
Царство Смерті, Шиїш (Shyish) – це тихе місце завершень і мовчазного занепаду, поєднання підземних світів для незліченних смертних видів. Концентровані вірування різних культур царств породили незліченні раї та чистилища, більшість з яких завойовані силами Хаосу або перебувають під владою тиранічного Бога Підземного царства, Нагаша.
“Вісім королівств не є нескінченними за розміром, і багато карт, які ви бачите, як правило, зосереджені на заселених частинах королівств, таких як Великий Парч в Акші, величезна територія, яка становить, можливо, двадцяту частину всього королівства“, – пояснює Філ, головний лормейстер Царств Смертних. – “Якби ви вирушили з центру до краю королівства і йшли б усе життя, то дійшли б до точки, де не могли б іти далі, до Неприступного Периметру, де вирує і буяє магія.“
“У Акші, Царстві Вогню, досягнення краю царства може призвести до того, що ти згориш у стовпі ревучого полум’я або раптово перетворишся на дивний розсип попелу. Ще більш дивні долі чекають на вас у інших місцях. У Шамоні, Царстві Металу, ти можеш натомість спонтанно перетворитися на розсип монет, викарбуваних з обох боків з твоєю кричущою схожістю…“
Чи були ці монети викрадені з краю королівства заповзятливими старателями? Чи зараз ними торгують у містах Шамону?
Подорожуючи між світами
Царства Смертних – це окремі замкнені домени, що плавають у порожнечі, але між ними цілком можливо подорожувати через брами реальності. Ці дивні портали з’явилися ще в епоху міфів і дозволяють майже миттєво (і часто досить ризиковано) подорожувати як навколо певного царства, так і між царствами. Вони є життєво важливими стратегічними позиціями, і навколо них будуються цілі міста, фортеці і навіть цивілізації.
Найважливішим вузлом є Восьмиточчя (Eightpoints), центральна підреальність, що з’єднує всі вісім світів за допомогою колосальних Дугових Шляхів. Колись за нього жорстоко боролися сили Порядку, Хаосу, Смерті та Руйнування, але зараз він здебільшого перебуває під контролем чемпіона Темних Богів. Архаон Вічнообраний править Восьмиточчям з високого Варанспіру, спрямовуючи свої сили в решту світів для здійснення своїх руйнівних планів.
Як працює час у Царствах Смертних
Хиш (Hysh), Царство Світла, і Ульгу (Ulgu), Царство Тіні, нерозривно пов’язані між собою, постійно то збільшуючись, то зменшуючись, занурюючи інші царства в цикли дня і ночі. Одне ніколи повністю не піддається впливу іншого – в Хиші завжди є слабке сяйво, навіть коли вплив Ульґу найсильніший, і завжди є клаптик темряви в Ульґу, коли все навпаки.
Променистий Азир (Azyr), Царство Небес, висить на небосхилі між світами, бастіон божественного порядку і небесного пророцтва в епоху безперервної невизначеності. Майже скрізь, куди б ви не пішли в Царствах Смертних, час є константою, від берегів блискучих ртутних озер в Шамоні (Chamon), Царстві Металу, до зелених лісів і киплячих боліт Гірану (Ghyran), Царства Життя.
Переступивши крізь браму реальності в будь-якому з них, коли на горизонті з’являється світанок, ви можете опинитися в задушливому смозі Акші (Aqshy) тієї ж години – і хоча місяць, що сходить, може затьмарити світло в небі, мінливе Царство Вогню осяяне сяйвом діючих вулканів.
Мешканці Царств
Хоча Царства Смертних за своєю суттю чарівні, а в багатьох регіонах абсолютно фантастичні, вони все ж таки “смертні” – це означає, що там живуть люди, а також тварини і рослини.
Колись, дуже давно, в епоху міфів, у всіх восьми світах існувало багато великих королівств та імперій, що включали людей, дуардінів, ельфів та багато більш дивних і рідкісних культур і народів. Але з часом ці великі цивілізації привернули до себе жадібні погляди Темних Богів. У міру того, як послідовники Хаосу набирали силу, Епоха Міфів поступалася місцем Епосі Хаосу, і повільно, але впевнено сили Порядку, об’єднані великою коаліцією богів Сіґмара, починали здавати позиції.
Після того, як чемпіон Архаон переміг Сіґмара, більшість королівств опинилися під гнітом Хаосу. Коли Сіґмар та його послідовники відступили до Азиру і зачинили браму, щоб зализати рани, більшість з тих, хто залишився, звернулися до Руйнівних Сил через необхідність, або загинули через свою непокору.
The Age of Sigmar
Пройшли століття під жахливим пануванням Хаосу. Але одного дня, як блискавка з неба, Сіґмар випустив на волю своє найбільше творіння: Зачарованих Штормом Вічних. Ці безсмертні воїни, викувані на ковадлі Апофеозу, були громовою відповіддю Бога-Короля. Вони вели запеклі війни за контроль над ключовими воротами реальності, вибиваючи собі плацдарми кров’ю, потом і нескінченним циклом смерті та перевтілень. Для захисту цих завоювань були засновані великі міста – зокрема, місто-двійник Хаммерхал, яке розділене між Акші та Гіраном монолітною брамою реальності.
Багато інших бастіонів Ордену було зведено (або відвойовано) після цих Війн за Браму Реальності. Серед них – великі міста Сігмару, такі як Анвільгард, Грейвотер Фастнесс або Ексельсіс, своєрідні притулки в понівечених війною царствах.
Незабаром, намагаючись відновити свою владу над смертю після того, як Сіґмар показав себе як викрадач душ за допомогою Зачарованих Штормом Вічних, Наґаш здійснив проклятий ритуал, який він назвав Некротрусом. Ця магічна катастрофа породила хвилю пекла, що прокотилася усіма Королівствами, і, як побічний ефект, змінила природу самої магії.
Вона породила Нескінченні Закляття, тауматургічні прояви з власною волею, які тепер блукають довкола, спричиняючи руйнування на своєму шляху. Наступні Війни Душ стали битвою за долю самих королівств…
Відтоді на долю світів випало незліченна кількість потрясінь. Мораті (тепер Мораті-Хайн) зрадила Сіґмара і зазнала апофеозу, вкравши місто Анвільґард і перейменувавши його на Хар-Курон. Скориставшись тимчасовою поразкою Наґаша від рук Текліса та його союзників-людей, Аларіель провела Обряд Життя, наситивши королівства гіранітською магією, щоб скинути з трону Нурґла, Бога Хаосу, бога відчаю та розпаду.
Наслідки цього призвели до шаленого серцебиття Гура, мимоволі звільнивши Крагноса, Бога Землетрусів, з його гірської в’язниці і розпочавши Еру Звіра в серпанку первісної енергії.
Відтоді Бог-Король і його послідовники борються за створення нових міст-фортець у ключових точках, використовуючи зв’язки лейліній, щоб вирвати будь-яку перевагу і використовувати магію для свого захисту. Зовсім недавно були розпочаті хрестові походи Світанку, які мали на меті донести світло Сіґмара до багатьох інших куточків королівств. Незважаючи на невдачі та грабежі з боку ворогів Порядку, хрестові походи йшли добре – принаймні до того моменту, поки не спалахнув Верміндум…
Це лише невеликий огляд багатого наративу. Життя тут нелегке для його мешканців, і є багато таємниць, підцарств і незліченних артефактів втрачених епох, які можна знайти, народжені вічно присутньою сутністю магії. Ці світи є домівкою для мільярдів людей, і всі вони відчувають на собі дотик війни, оскільки кожен бореться за виживання серед руїн колись славетних цивілізацій.
Бажаєте отримати більше новин про Warhammer: Age of Sigmar та інші новинки від Games Workshop? Підписуйтесь на канал магазину Rogue Trader у телеграмі, де ми слідкуємо за новими релізами продукції Games Workshop в Україні, спілкуємось та відповідаємо на ваші питання.
Джерело: www.warhammer-community.com