Рідко коли на полях битв епохи Єресі Хоруса не було чутно гуркоту гусениць танків і гучних кроків механічних лицарів і титанів.
Техніка в Horus Heresy діє за іншими правилами, ніж піхота, і має різні типи характеристик, що унікальні для них. Для досвідчених гравців це не буде новинкою, але в новій редакції є кілька важливих змін, на які варто звернути увагу.

Техніка в Епоху Темряви
Танки, лицарі та титани є підтипами терніки, тому вони використовують інші характеристики, ніж ваші піхотні війська. Деякі моделі, які можуть здаватися технікою, включаючи Дредноути, вважаються більш великою та стійкою піхотою, тому вони не мають окремих характеристик.
Наприклад танк — найпоширеніший вид механізованого засобу, зберігає характеристики переміщення (Movement) та балістичної майстерності (Ballistic Skill), але інші характеристики тепер замінені на показники броні, що визначають захист спереду, з боків та ззаду. Статистика поранень також замінена на більш відповідні для механізованих засобів очки міцності корпусу (Hull Points) у системі, яка буде звична для нинішніх гравців.

Коли відбувається постріл, нападник повинен спочатку визначити, в яку частину транспортного засобу він стріляє – чи то в передню частину, де броня зазвичай найміцніша, чи то у борт або ж у задню частину.
Якщо нападник влучає своїм пострілом, то кидок на нанесення поранення та збереженндя для визначення шкоди не відбуваєтья. Натомість нападник проводить тест на пробиття броні, кидаючи кубик D6 і додаючи показник Сили Дистанційного Бою (RS).
Якщо результат менший за значення броні цілі в цій області, постріл просто рикошетить. Якщо вам вдається отримати рівний результат, ціль отримує легке пошкодження (Glancing Hit), а якщо результат перевищує значення броні, ціль отримує проникаюче пошкодження (Penetrating Hit).
Що нового?
На відміну від попередніх видань, дрібні пошкодження не наносять урон автоматично та не віднімають очки міцності корпусу. Замість цього ви кидаєте кубик, щоб визначити випадковий тактичний статус: пошкодження датчиків (Impaired Sensors) та статус оглушений, пошкодження двигуна (Broken Motors) та статус заблокований і пошкодження зброї (Weapons Damaged) і статус придушений.

І на відміну від піхоти, яка може пройти тест на свої нові характеристики, щоб зняти статус, механізована техніка повинна пройти тест на ремонт у підфазі статусу або бути відремонтовані фахівцями, такими як Techmarines. Якщо вони знову отримають той самий штраф, то втратять один пункт міцності корпусу.
Проникаючі влучання просто завдають шкоди корпусу на суму, що дорівнює значенню шкоди зброї, і техніка знищується, коли ця сума досягає нуля. Щоб танки не вибухали занадто швидко в новій редакції, їх очки корпусу також були підвищені для всього модельного ряду, наприклад, у Predator вони збільшилися з трьох до п’яти.
Це означає, що старої таблиці пошкоджень для техніки більше немає, але вона продовжує існувати в тому чи іншому вигляді, оскільки більшість її функцій, таких як зниження точності та погіршення рухливості, перенесено до таблиці дрібних пошкоджень. Загалом тепер механізооані засоби стали міцнішими і менш схильними до небажаних критичних влучень.

Лицарі та Титани
Ці бойові механізми використовують подібні правила, хоча і з деякими відмінностями. Лицарі набагато більш здатні до ближнього бою і часто мають величезну зброю для рукопашного бою, тому вони також зберігають характеристики «Вміння володіння зброєю», «Сила», «Ініціатива» та «Атаки», а їх більша здатність реагувати на вогонь противника означає, що вони мають характеристики лише фронтальної та тилової частини броні.

Титани, з іншого боку, діють зовсім інакше, і їм присвячений цілий розділ книги Liber Questoris. Замість різних типів броні, як у танків, вони мають кілька точок з власними значеннями броні та очками міцності корпусу, які можна атакувати окремо.

Скорочення очок міцності корпусу до нуля для окремої частини Титана не знищує його, а лише виводить з ладу, що призводить до зниження захисних характеристик і значних внутрішніх пошкоджень. Кидок кубика за таблицею критичних пошкоджень Титана може призвести до втрати цілої зброї, падіння на землю або навіть смертельного поранення Принцепса, а особливий збіг обставин може викликати вибух його реактора.
Ми не можемо розглянути тут усі правила щодо Титанів, але майбутні зміни в сукупності роблять їх використання справжньою подією для гравців і захоплюючим викликом, який потрібно подолати. Такі величні бойові машини поступово руйнуються, прориваючись полем бою, борючись, незважаючи на пошкодження, які б знищили менш потужні транспортні засоби, перш ніж вийти переможцями або сумно та повільно впасти серед руїн своїх ворогів.

Джерело: www.warhammer-community.com