Нова редакція Warhammer: The Horus Heresy приносить із собою низку змін до правил: є доповнення, вилучення та переосмислення, але важливо знати, що це все ще та сама гра, в яку ви граєте вже більше десятиліття.
Сьогодні ми вперше розглянемо одну з найбільших змін у правилах: розширені характеристики (Advanced Characteristics).
Розширені характеристики
Кожен бойовий загін у Warhammer: The Horus Heresy тепер має розширену статистику, яка включає три нові характеристики: холоднокровність, силу волі та інтелект, або CL, WP та IN. Разом із лідерством (LD) ці чотири характеристики називаються розширеними характеристиками і стосуються розумових здібностей — чи то хоробрості, чи то чутливості до Емпірею.

Це не перший раз, коли ці чотири характеристики з’являються разом в грі Warhammer. Ті, хто давно є фанатами, можуть пам’ятати, що вони були представлені в Rogue Trader, першому виданні Warhammer 40000.
Ці характеристики вийшли з ужитку в наступному виданні, але були відновлені в 2017 році, з оновленням гри Necromunda.
Хоча завжди приємно повертатися до класики, ностальгія не є головним фактором для їх повернення в Age of Darkness. Мета полягає в тому, щоб додати грі більше нюансів і сюжету.
Якщо раніше лідерство представляло всі аспекти психічної стійкості персонажа, то тепер ви можете мати справжніх фахівців, які вносять свої сильні та слабкі сторони до армії. Розрізнення цих рис дозволяє набагато більше диференціювати підрозділи, а в умовах, де міфічні подвиги та легендарні чемпіони є серцевиною всього, це має вирішальне значення.
Як працюють розширені характеристики в грі?
LD, IN, CL і WP використовуються в перевірках характеристик (Characteristic Checks). Коли потрібно зробити перевірку, гравці кидають два кубики, прагнучи отримати результат, рівний або нижчий за характеристику їхнього підрозділу — щоб виконати дію або уникнути штрафу — саме так зараз працює LD.

Кожна розширена характеристика взаємодіє з різними частинами гри. Лідерство показує, наскільки ваші війська готові виконувати накази, і використовується для оцінки паніки та мобілізації підрозділів, що відступають. Холоднокровність показує, наскільки ваші війська спокійні під тиском і під вогнем противника, і використовується для уникнення дебафів — таких як штрафи від стримуючого вогню.
Сила волі — це більш метафізичний показник, який використовується в першу чергу для прояву (або опору) психічних сил. Вища сила волі збільшує ймовірність дії сил, і ви отримаєте менше шкоди від Небезпек Варпу.
Інтелект використовується при взаємодії з технологіями. Це може означати, що Техмарин намагається полагодити транспортний засіб, або що фахівець використовує аугур для відстеження ворожих підрозділів.
Тести проводяться на найнижчу характеристику в підрозділі, за двома ключовими винятками. Моделі, які мають ключове слово «Сержант» (Sergeant), завжди можуть проходити тести від імені свого підрозділу, а командири, які приєднуються до підрозділів, також можуть використовувати свої характеристики для будь-якої перевірки — це важлива роль для персонажів середньої ваги.


Як бачите, базовий космодесантник має поважний набір розширених характеристик, проходячи більшість тестів у більшості випадків (кидаючи сім або менший результат на двох кубиках). Сержант підвищує своє лідерство до солідних 8.

Центуріон, з іншого боку, краще проходить усі ці тести, як і слід очікувати від зразкового представника свого легіону.
Інші фахівці можуть мати менш рівномірний розподіл характеристик: наприклад, майстер зв’язку не має кращої сили волі або холоднокровності, ніж звичайний легіонер, але вражаючий інтелект 10 демонструє його майстерність у сфері логістики.
А ще є примархи, які мають дуже високі показники за всіма чотирма розширеними характеристиками.

Розширені характеристики не обмежуються 10. Більшість Примархів мають 12 LD і 10 CL, WP та IN. Якщо в грі немає модифікаторів, вони завжди проходять перевірки на Паніку та Згуртування і можуть надійно пройти більшість інших.
Не всі Примархи однакові. Магнус має 11 WP, а Хорус Піднесений має аж 14 LD — навіть за умови впливу найсильніших модифікаторів він ніколи не втече з бою.

За межами космодесантників розширені характеристики стають менш збалансованими. Техно-раб має слабкий розум, але він завжди буде виконувати свою роботу, бездумно йдучи в найжорстокішу зону бойових дій, не звертаючи уваги на те, що його товариша вбиває точний снайперський постріл.

Чаронітські огрини мають найнижчий інтелект у грі, тож сподіваймося, що твій бойовий план не вимагатиме від них керувати складними механізмами або зав’язувати шнурки. Але в своїй наркотичній люті вони напрочуд надійні — добре виконують (прості) накази і навряд чи втечуть при перших ознаках небезпеки.
Це лише перший погляд на нові правила; ми повернемося пізніше цього тижня, щоб обговорити нові тактичні статуси та характеристики зброї.
Джерело: www.warhammer-community.com