Перші набори Warhammer: The Old World наближається на своїх найкращих, оспіваних бардами бретонських бойових конях, тож настав час для наступного огляду правил. Ми вже багато знаємо про фази планування, переміщення, стрільби, бою, втечі, про магію та універсальні спеціальні правила, але без армії, генерала, очок чи плану ми просто купа скелетів, що борсаються в полі.
Настав час зібрати свої сили і вибрати армію.
Побудова армії
Як і в реальному житті, армії у Warhammer: Старий Світ обираються за системою “балів”. У грі немає рекомендованої кількості очок – якщо у вас є генерал і три юніти, то у вас є армія. Однак, 2000 очок з кожного боку забезпечить вам змістовну двох-тригодинну гру – можливо, за участю 100 або більше моделей з кожного боку.
Кожна фракція матиме Велику армію після релізу – збалансований список варіантів, з якого ви можете вибрати широкий спектр юнітів, обраних з чотирьох категорій, зазначених вище. Зазвичай це одна сторінка з умовами, але для вибору доступний повний спектр юнітів від кожної фракції. Візьмемо, наприклад, Велику Бретонську армію:
Тут є багато чого, що потрібно розібрати. По-перше, ви не можете надмірно перевантажувати свою армію могутніми чарівниками і могутніми героями (пророчиці і барони) рідкісне явище, навіть в арміях короля. Однак є гнучкість у виборі персонажів нижчих рангів: Паладини, Дами і Сержанти не мають таких обмежень і ви, безумовно, захочете мати принаймні одного Паладина для безкоштовного поліпшення Бойового Прапороносця.
В іншому випадку, якщо 25% вашого ростера (500 очок з 2000) припадає на юнітів, зазначених як Базові, і включає одного лицаря Королівства і ще одного селянського ополченця, вибір армії є дуже гнучким. Як і слід було очікувати, Лицарі Грааля і польові требушети не так часто зустрічаються, але при 38 очках за модель, +7 за чемпіона, музиканта і прапороносця, ви можете легко втиснути два підрозділи з шести Лицарів Грааля в армію на 2000 очок – ідеальний варіант для будь-якого герцога, який вважає за краще тримати всі свої яйця в одному декоративному кошику.
Говорячи про герцогів, ми, мабуть, повинні поглянути на їх правила:
Гравці, можливо, пам’ятають кілька рангів героїв з попередніх видань Warhammer Fantasy Battle, і ці розмежування все ще присутні і правильні. Герцог – справді могутній воїн. Для них немає часу на бенкети, видання указів чи пишне розташування на троні: кожен бретонський генерал надзвичайно вправний у володінні зброєю і сильний, як тролль.
Варіантів безліч. Ви помітите вибір зброї – вона взята з більшого меню зброї в головній книзі правил. Ранкова зірка додає +1 силу і -1 AP в першому раунді бою, а велика зброя подвоює ці бонуси, але змушує вас наносити удар останнім (Strike Last). Спис додає аналогічні бонуси, але тільки при нападі, а щит покращує показник захисту на +1.
Ми поки що оминемо увагою ці лицарські чесноти – достатньо сказати, що їм присвячено цілих дві сторінки, і вони неймовірні. Але хіба ви не хотіли б дізнатися про коней? Що ж, вгадайте, хто повернувся…
Так, ваш герцог або один дуже вигадливий барон має право осідлати гіпогрифа, якого впіймали ще пташеням і від народження тренували як одного з найзапекліших скакунів у Старому Світі. Вони швидкі, сильні і смертоносні в бою, і вони б’ються окремо від свого вершника, але комбінують профілі, створюючи єдину модель, яка набагато міцніша і здатна витримати безліч атак.
На іншому кінці бойової шкали знаходяться Люди зі зброєю в руках. Їм не вистачає бойової майстерності, але їм також бракує хоробрості, спорядження та лицарської кмітливості. З іншого боку, вони дуже дешеві.
Чернець Грааля функціонує як свого роду другий чемпіон, чий Благословенний Триптих неминуче виявиться дуже корисним – він надає упертість (Stubborn) усьому підрозділу, тож при першому ж випробуванні на міцність їм не потрібно ризикувати, кидаючи кубик. Замість цього вони відступають у належному порядку. У поєднанні із стіною щитів (Shieldwall) (яка дозволяє їм здавати позиції замість того, щоб відступати), вони здатні збити імпульс навіть у найважчої кавалерії.
Армії безчестя
Однак Велика армія – це не єдина можливість підбору війська. Кожна фракція поступово отримає доступ до армій безслав’я, які часто надають абсолютно різні способи формування війська. Будучи бретонським лордом, ви, можливо, захочете піти у вигнання (особливо тому, що це означає, що ви зможете взяти в бій заборонені бомбарди Прикордонних князів), в той час як ті, хто просто любить лицарів можуть віддати перевагу Блукаючому хрестовому походу.
Бажаєте отримати більше новин про Warhammer The Old World та інші новинки від Games Workshop? Підписуйтесь на канал магазину Rogue Trader у телеграмі, де ми слідкуємо за новими релізами продукції Games Workshop в Україні, спілкуємось та відповідаємо на ваші питання.
Джерело: www.warhammer-community.com