Заглиблюючись у вивчення правил Warhammer: The Old World, ми вже навчились як треба діяти у стратегічну фазу та пересування. Цього тижня ми зарядимо наші мушкети, натягнемо тетиву та покрутимо руків’я старого арбалету, щоб випробувати на собі долю у фазу стрільби.
Як і інші фази, фаза стрільби розбита на чотири частини, які ви виконуєте по черзі для кожного підрозділу: оголошення цілей (Declare Targets), кидок на потрапляння (Roll to Hit), кидок на поранення (Roll to Wound) і вилучення втрат (Remove Casualties). У цій фазі стріляють усі і все, чи то скромні селянські лучники і варварські списоносці, чи то моторошна хемрійська катапульта, що відправляє у повітря виючий череп, чи то вищий ельфійський маг, що демонструє Вогняне Скликання.
Спочатку виберіть юніта і оголосіть його ціль. Підрозділ може стріляти, тільки якщо у нього є далекобійне озброєння, він не здійснював марш-кидок і атаку у цей хід, а також не тікає і не перебуває в бою. Для того, щоб здійснити постріл, модель повинна бути в межах прямої видимості своєї цілі. Також майте на увазі, що ви не можете розділити вогонь, тому в деяких випадках не всі члени підрозділу зможуть здійснити постріли. Моделі можуть (майже завжди) стріляти тільки один раз, незалежно від того, скільки Атак вони мають у своєму профілі, і якщо вони не мають спеціального правила “Залповий вогонь” (Volley Fire) або не розташовані на пагорбі, то стріляти може тільки передня шеренга.
Після того, як ціль обрано, настав час пройти тест на “Влучання”. І ось головна новина: балістична майстерність старого зразка, або BS, як вона позначена в профілі, повернулася, і вона варіюється від 1 до 10. Чим вищий ваш BS, тим легше влучити в ціль, і як тільки моделі досягають BS 6 або більше, вони починають заробляти повторні кидки за промахи.
Звичайно, не завжди все так просто, адже існують різні негативні модифікатори стрільби: -1 до влучання, якщо ви перемістилися, перебуваєте на великій відстані, очикуєте атаки, або якщо ціль має часткове укриття. Крім того, природна стрільба завжди промахується, а негативні модифікатори можуть перевищувати 6+, і вам може знадобитися кинути 7+, 8+ або 9+, щоб влучити (не модифікована шістка, а потім ще один кидок 4+, 5+ або 6+!).
На наступному кроці ви проходити тест на “Поранення”, порівнюючи силу атаки з міцністю цілі. Існують навіть обмеження на міцність – лук з потужністю 3 просто занадто слабкий, щоб завдати шкоди тварині з міцністю 9.
Warhammer не був би Warhammer’ом без тесту на рятівний кидок, який ваш супротивник зробить на цьому етапі. Це знайомий процес: порівняйте бронепробиття зброї зі значенням броні моделі, в яку вона потрапляє. Легка броня має показник збереження 6+, а важка – 5+, яке можна збільшити за допомогою щита, панцира, а також певних заклинань і магічних предметів. Однак є невелика різниця, оскільки моделі також можуть мати збереження від загону. Його не можна змінити за допомогою AP, і він перекидається як окреме збереження, зроблене після невдалого тесту на захист.
Останнім кроком є видалення втрат і проходження тестів на паніку, де це необхідно. Це дуже просто – видаліть одну модель за кожну отриману рану, якщо тільки юніти цілі не мають більше однієї рани. Ви вже знаєте, як це робиться. Вам потрібно буде провести тест на паніку, якщо в результаті стрілянини загинуло більше чверті моделей в підрозділі – але про те, що відбувається в такому випадку, ми поговоримо в іншій статті.
Warhammer: The Old World має безліч дивних і чудових юнітів для стрільби, а також безліч спеціальних правил для них. Великі звірі мають нищівний подих (Breath Weapons), деякі кавалеристи можуть вести вогонь і відступити (Fire & Flee), а гномські айрондрейки мають фугасні бомби, які можуть зробити швидкий постріл (Quick Shot). Чи не хотіли б ви дізнатися…
Що стосується магії, то є дві категорії заклинань, які можна використовувати у фазі стрільби – магічні снаряди (Magic Missiles) та магічні вихори (Magical Vortexes). Людські чарівники, які використовують Бойову магію, можуть, наприклад, випустити швидку вогняну кулю, в той час як благословенні Темними Богами можуть використовувати знання з демонології, щоб викликати Вихор Хаосу.
На цьому поки що все, але вже у наступній статті готуйтеся зімкнути ряди і підняти стіну щитів, коли мова піде про Фазу Бою.
Бажаєте отримати більше новин про Warhammer The Old World та інші новинки від Games Workshop? Підписуйтесь на канал магазину Rogue Trader у телеграмі, де ми слідкуємо за новими релізами продукції Games Workshop в Україні, спілкуємось та відповідаємо на ваші питання.
Джерело: www.warhammer-community.com