Експедиційні війська Великого Катая вже зараз рухаються на захід, щоб підтримати Старий Світ, який бореться у тіні Хаосу. Але що ж таке Великий Катай? Звісно, торгові кораблі та дипломатичні делегації не є рідкістю у великих портових містах Імперії, але Марієнбург знаходиться далеко від Вей-Цзінь, і пересічний громадянин мало знає про дива Імперії Небесного Дракона. У другій частині розмови з командою розробників Великого Катая ми поговоримо про його історію.

Оуен: Великий Катай — наймогутніша імперія людей у Світі Легенд, місце цивілізації, процвітання, магії, і, перш за все, гармонії. Нею правлять Небесний Імператор Дракон та його дружина Імператриця. Це безсмертні істоти з незмірною силою, але вони доброзичливо правлять народом, об’єднаним спільною метою.
Вони — дракони, які можуть приймати людську подобу, і правлять зі столиці Вей-Джин, дивовижного місця, яке буквально пливе в небі. На відміну від більшості Старого Світу в цей час, Великий Катай є магічним за своєю природою, і його народ не може уявити світ без магії.
Імператор і імператриця мають дев’ять дітей, кожен з яких є також дракон, і декілька з них керують різними регіонами, і на відміну від Імперії Людей у Старому Світі, ці регіони живуть у мирі. Звичайно, вони добре усвідомлюють загрозу Хаосу і відправили могутній флот на чолі з Мяо Інь, Драконом Бурі, щоб підтримати Старий Світ.
Багато з цього буде знайомо гравцям Total War: Warhammer 3, яка детально відтворила всю імперію.
JTY: Великий Катай за своїм масштабом є ледь не окремим світом. Ми швидко зрозуміли, що можемо не тільки створити зв’язки зі Старим Світом і його минулим, але і те, що розмір і масштаб Великого Катая є настільки ж великими і різноманітними, як і Старий Світ. З Глибинними землями Хуреша, племенами хобгоблінів, Ніппоном тощо, це майже повністю самодостатнє середовище. Warhammer провів 40 років у Старому Світі, і тут вистачить матеріалу, щоб провести ще стільки ж — але ми не плануємо цього робити!

Роб: Ми багато працювали над Великим Катаєм, щоб зробити його самобутнім, але наша увага зосереджена на історії Старого Світу. Це значить, що ми мали розглянути, як їх сили прибувають до Старого Світу, що вони там роблять, як співіснують… і що може спровокувати їх на війну!
JTY: Коли ми беремося за такий проект, завжди є багато супровідного матеріалу, який ніноли не буде опублікований. Він зберігається в документах інтелектуальної власності, до яких ми можемо звертатися, коли потрібно, а також у нотатках, орієнтирах і концепт-арті. У цьому випадку гравці мають щастя побачити більше Великого Катая, ніж зазвичай, завдяки відеогрі; зазвичай більша частина цього матеріалу з’являється лише в примітках!
З нашої точки зору, Великий Катай пов’язаний зі Старим Світом через Кіслев — набагато більше, ніж за часів Карла Франца, тому що до того часу світ змінився.
Роб: До часів Карла Франца Великий Катай практично відмовився від Старого Світу і був занадто зайнятий захистом від вторгнень Хаосу з півночі.
JTY: Вони відступають після Великої війни проти Хаосу. Це чимось схоже на біль відому Єресь Хоруса — персонажі вірять, що здобули велику перемогу і подолали Хаос, але це не так. Результатом стала справжня катастрофа: Хаос повернувся у світ, і його тінь назавжди залишилася над ним. Усі поселення кіслевітів, що простягаються по Великому Степу від Західних Маршів до Великого Катая, протягом наступних двох століть поступово перетворюються на племена мародерів. Всі старі відносини зазнають змін, а всі торгові шляхи закриваються.
Ви можете побачити ці міста на наших картах (наприклад, на інтерактивній карті, доступній за посиланням), але будьте уважні, бо там є підказки! Це головний шлях, який з’єднує Великий Катай зі Старим Світом, але після облоги Праага все це закінчується. Асавар Кул зазнає поразки, але світ змінюється, і Великий Катай стає ще більш віддаленим.

Роб: Однак у поточний час історії кораблі Катая не є рідкісним видовищем у Марієнбурзі. Було б неправильно казати, що у кожному великому місті є поселення катайців, але купці, посли та воєнні ескорти є звичним явищем у цей час.
Рідкісним є те, що Дракони приходять до Старого Світу на чолі армії, яка виглядає як флот для вторгнення — про це ми розповімо в другому випуску Таємного журналу Катаю…
Оуен: Одне з перших питань, яке поставила компанія Creative Assembly, було щодо приналежності Великого Катаю до однієї із сторін. Вони хотіли ще одну «добру» фракцію (якою Великий Катай і є насправді), але вони протистоять Хаосу, не будучи бездоганно чистими.
Імператор Дракон — це давня концепція в катайській міфології, але ніде не було конкретно зазначено, що він був драконом, ми знали його титул, але не те яким він був. Однак добре відомо, що дракони жили на планеті ще до появи Древніх, і ми швидко зрозуміли, що він був одним із перших мешканців світу. Це вплітає його в сюжет і ставить його в опозицію до Древніх.
JTY: Ксен Ян — один із перших драконів, і його мисливські угіддя стали Великим Катаєм. Він був трохи розумніший за своїх родичів та інших старших істот, бо коли з’явилися Стародавні, він не намагався боротися з ними та їх арміями рептилій. Він чекав свого часу і вивчив магію, яку вони принесли у світ, і зміг вижити, коли світ змінився. Народ Великого Катая незабаром почав звертатися до нього за керівництвом, і він неохоче взяв на себе роль імператора, провівши їх через крах полярних воріт і Епоху Хаосу.

Він пам’ятає світ таким, яким він був до того, як Прадавні створили Геомантичну Мережу і наблизили планету до Сонця. Він не хотів, щоб вони втручалися в справи, бо це призвело до вимирання багатьох рас, які сьогодні вже давно забуті: Небесні Титани та інші монстри. Він віддавав перевагу клімату, який був раніше, коли було холодніше і це більше підходило для драконів.
Він пам’ятає найстаріших драконів-огрів до того, як вони уклали пакт з Хаосом, і найстаріших забутих драконів, які сплять під Ультуаном і Горами Краю Світів. Він один з останніх представників того покоління, які все ще активні, і знає багатьох інших стародавніх істот хоча б за репутацією — він знає про Кроака і, можливо, знав Галауха до того, як той був спотворений.
Оуен: Він, безумовно, належить до цього світу, але його супутниця, Квай Інь, — ні. Хоча вона відома як Місячний Дракон і регулярно приймає вигляд дракона, вона є перевертнем, який прибув з Мансліба після появи Прадавніх. Саме від неї він навчився приймати людську форму, хоча решта її походження залишається невідомою…
У них народилося дев’ятеро дітей, і Великий Катай починає перетворюватися на справжню імперію. Ця кількість є навмисною, оскільки вона відображає певні китайські міфи. Ми знаємо про п’ятьох дітей, які зараз активні у світі: Мяо Інь, Дракон Бурі; Чжао Мін, Залізний Дракон; Юань Бо, Нефритовий Дракон; Інь-Інь, Морський Дракон; і Лі Дао, Вогняний Дракон. Ще двоє мають імена, але вважаються мертвими або зниклими: Шіяма, Дракон Духів, який охороняє підземний світ, і Шен-Зу, який загубився в Пустках Хаосу.
Марк: Щодо двох-останніх, то це трохи схоже на зниклих Примархів…

JTY: Варто згадати Короля Мавп, бо він є прикладом того, як нам вдалося не вносити жодних змін у канон. Одними з перших джерел, що містять детальну інформацію про Великий Катай, є книги Кіма Ньюмана про Женев’єву. В них згадується агент з Великого Катая, який називає Короля Мавп правителем Великого Катая. На той момент ми нічого про нього не знали — Імператор Дракон і Король Мавп могли бути просто титулами, які дали їм іноземці.
Але оскільки це було дуже важливо для історії, і оскільки ми вирішили, що Дракон Імператор є безсмертним, нам потрібно було вирішити, як бути з реальним посиланням у фундаментальному тексті, який так багато зробив для побудови світу на початку 90-х. Ми вирішили, що Король Мавп — цілком реальний персонаж, який живе в Небесних горах — міг вважати, що він був правителем Великого Катая протягом певного періоду.
Оуен: Ми знайшли окремий запис, в якому зазначено, що Король Мавп навіть призначив представника клану Ешин своїм радником. Ми залишили відкритим питання, чи це правда, але це, безсумнівно, період історії, про який люди у світі Warhammer можуть знати. Чи хороший він або поганий? Це гарне питання…
JTY: Кілька вампірів, яких ми не назвали, втекли сюди з Нехехари, як і Геката, про яку згадується в деяких романах. Насправді існують люди з нефритовою кров’ю, хоча вони, ймовірно, не такі, як ви собі уявляєте. Ми уникали будь-яких кліше, а також традиційних китайських цзянші – які шанувальники китайського кіно пам’ятають як жорстких «стрибаючих» вампірів. Вони мені подобаються, але вони не є частиною Warhammer.
Роб: Ми свідомо уникали будь-якого фізичного жаху і вирішили, що, хоча в Великому Катаї і є вампіри, вони не мають відношення до історій, які ми розповідаємо в Старому Світі. Як і тигролюди, вони є ще однією ідеєю для фонового опису.
Оуен: І хобгоблінські ханства!
Роб: Навряд чи ми скоро побачимо будь-кого з них на полях битв Старого Світу, але їх цікаво розглядати як частину набагато більшого Світу Легенд.
JTY: Суть у тому, що Великий Катай був у фоновому режимі з найперших днів, ще до того, як Світ Легенд виріс і став тим місцем, яке ми знаємо і любимо сьогодні. Є ще дуже багато чого, що можна дослідити, але зараз ми знаємо набагато більше, ніж сім років тому. Ми переглянули весь цей старий матеріал і заклали основу для чогось дуже особливого.
Коли до нас звернулася компанія Creative Assembly, ми не мали уявлення, що це означатиме — ми навіть не усвідомлювали, що будемо працювати над власною грою. Але це стало надзвичайно важливим для всього, що ми зараз робимо в Старому Світі.

Холлі: Незважаючи на те, що пандемія сталася саме в розпалі роботи, ми все одно продовжували працювати над проєктом поодинці — і він здається дуже завершеним. Це свідчить про те, наскільки ми всі були зацікавлені в цьому проєкті.
JTY: Отримати проєкт такого масштабу, як дослідження Великого Катая, — це дуже складна задача. Ми не знали, як це буде виглядати, а давні шанувальники World of Legend мали свої очікування, деякі з яких сягали 30 років і більше. Задовольнити всі ці очікування, а також наші власні високі стандарти — це велике завдання.
Оуен: Великий Катай — це грандіозне завдання для всієї студії, і ми повинні це відсвяткувати. Як дизайнери, ми запозичуємо ці світи. Різні люди стають зберігачами інтелектуальної власності в різний час, і Великий Катай не був би тим, чим він є, без цієї неймовірної співпраці між багатьма різними людьми.
Роб: Мені подобається, як це перетворилося на естафету творчості. Більшість людей, які сьогодні тут присутні, були залучені до проекту з самого початку, а я тоді не був частиною цієї групи. Тож коли проект перейшов до мене, було так захоплююче просто намагатися все зрозуміти! Дуже приємно спостерігати, як він розвивається, переходячи до інших людей. Ми найняли нових художників для роботи над ним, і вони теж захопилися ним. JTY, вочевидь, занурився в усі матеріали, які написав Оуен, і попереду ще багато чого!
Як і в випадку з іншими фракціями Старого Світу, ми очікуємо, що Великий Катай буде розвиватися як фракція по мірі продовження проекту.
Дякуємо, друзі! На цьому все на цей тиждень — але ми повернемося наступного тижня, щоб поглянути на правила Великого Катаю.
Джерело: www.warhammer-community.com